Apatinis trikotažas, kaip ir bet kuri mados sritis, turi tūkstantmečius menančią istoriją. Šiandien mūsų akis džiugina ir fantaziją kirbina nėriniuotais apatiniais pasipuošusios moterys, žavingai žvelgiančios nuo mados žurnalų viršelių, tačiau taip buvo ne visada. Tad, aptarkime ryškiausius apatinio trikotažo istorijos etapus – nuo Senovės Egipto iki šių laikų.
Gražiąją Kleopatrą gaubė drobė
Apatinio trikotažo industrijos lopšiu galima laikyti Senovės Egiptą. Dar 3000 m . pr. Kr. čia atsirado pirmieji drobiniai ir lininiai apatiniai. Tiesa, tuometiniai egiptiečiai nedėvėjo viršutinės apatinių dalies, nes paprasti žmonės tiesiog negalėjo sau leisti tokios prabangos. Tuo tarpu, kilmingesnio sluoksnio atstovai išgalėjo vilkėti ilgas drobines tunikas. Taip, tunikas! Būtent taip atrodė pirmasis apatinis trikotažas, kuris tik gerokai vėliau tapo kuklesnis ir labiau prigludęs prie kūno.
Grožis reikalauja aukų: korsetai
Kai pagalvojame apie korsetus, dažnai prieš akis iškylą seksualios merginos, įsispraudusios į nėriniais dabintą korsetą, vaizdas, tačiau Viktorijos laikais išpopuliarėję korsetai nė iš tolo neprimena gundančio apatinio trikotažo. Korsetų tikslas buvo sukurti vadinamąjį vapsvos liemenį, todėl jie taip stipriai suspausdavo moters taliją ir klubus, kad būdavo ne tik sunku kvėpuoti, bet ir deformuodavosi vidaus organai, suaugdavo šonkauliai ir pan. Tiesa, korsetus vilkėjo ne tik moterys, bet ir kilmingieji vyrai, kurie jų pagalba slėpdavo „gero gyvenimo“ pilvuką.
1920 – tieji – perversmas apatinio trikotažo pasaulyje
Moterys kelis dešimtmečius atkentėjusios korsetų erą, pagaliau išsilaisvino iš nežmoniškai suspaustų korsetų ir varžančių apatinių. 1920 – tieji m. įpūtė naujų vėjų į apatinio trikotažo rinką. Moterų stilius tapo laisvesnis, šiek tiek berniukiškas, apatinis trikotažas prarado itin griežtas ir figūrą įrėminančias formas. Tuo metu prailginto liemens kelnaitės, apatiniai naktinukai ir prisegamos kojinės tapo itin populiarios dailiosios lyties atstovių tarpe. Šio laikotarpio moters įvaizdis gavo „flapper“ (angl. žvitri mergaitė) pavadinimą ir iki šių dienų yra garsiausių pasaulio dizainerių įkvėpimo šaltinis.
Dešimto dešimtmečio išradimas – krūtis pakeliančios liemenėlės
10 – tajame dešimtmetyje „WonderBra“ kompanija pristatė savo revoliucingą kūrinį – koreguojančią ir krūtis pakeliančią liemenėlę, vadinamą „push up“. 1994 m. šių liemenėlių buvo galima įsigyti kiekvienoje apatinio trikotažo parduotuvėje, o „WonderBra“ kampanijos veidu tapęs supermodelis Eva Herzigova pelnė sekso simbolio titulą. Krūtis pakeliantys maudymosi kostiumėliai ir liemenėlės iki šių dienų yra mėgstamos moterų ir vargu ar atrasite bent vieną dailiosios lyties atstovę, kurios apatinių stalčiuje nerastumėte tokios liemenėlės.
Victoria Secret era
Šiandien Victoria Secret yra bene galingiausias prekinis ženklas apatinio trikotažo rinkoje. Jis atvėrė duris į aukštosios mados pasaulį tokiems legendiniams modeliams kaip Tyra Banks, Naomi Campbell, Heidi Klum ir daugeliui kitų, Victoria Secret kolekcijos pristatymas yra toks pat laukiamas kaip ir Paryžiaus mados savaitė, o moteriškumu, seksualumu ir prabanga alsuojantis apatinis trikotažas pelnė moterų simpatijas visame pasaulyje.
Apatinio trikotažo istorija išties spalvinga ir įdomi, apie ją daugiau sužinoti galite pažiūrėję šį filmuką: