Logotipų kūrimas kainuoja daug. Tikrai daug darbo įdeda dizaineris, jį kurdamas, tačiau pastaraisiais metais vis daugiau logotipų yra sukuriama tiesiog naudojantis interneto įrankiais. Ar dizaineriai liks be darbo?
Interneto įrankis yra skirtas parinkti šriftą, nustatyti spalvą, tačiau sudėtingesnio logotipo pasidaryti tikrai nebus įmanoma, todėl dizaineriams nėra ko bijoti. Logotipų kūrimas ir toliau liks jų profesionalumo įrodymas, nes gerus logo gali kurti tik aukščiausio lygio profesionalai.
Logotipas dažnai maišomas su prekės ženklu. Skirtumas toks, kad logotipas yra tik vienas iš prekės ženklo elementų, o ne lygus. Prekės ženklui priklauso visas vaizdinis išpildymas, o ne tik vienas logotipas, kuris dažnai yra svarbiausias momentas. Yra ir išimčių. Pavyzdžiui, kada buvo uždrausta tabako gaminių reklama, nuo Marlboro automobilių dingo logotipas, tačiau spalvos ir kiti grafiniai elementai liko. Tai dar geriau atkreipdavo rūkalių dėmesį, kurie iš karto pastebėdavo pažįstamų spalvų ir grafikos automobilį be logotipo. Bet tokie atvejai itin reti. Logotipas kartais atskleidžiamas tik pristačius prekės ženklą. Tai nutiko ne kartą Lietuvos reklamos rinkoje, kai buvo pristatytas grafinis vaizdas be logotipo ir parašyta „jau greitai“ arba „liko 10 dienų“. Atėjus laiko, reklamose buvo atskleidžiamas logotipas, nors vartotojai jau buvo spėję įsiminti grafinį „apvalkalą“.
Logotipų kūrimas dažnai sutampa su prekės ženklo kūrimu. Ypač tada, kai įmonė tik pradeda veikti ir dar iki galo nėra apsisprendusi, kuo užsiims, kokia strategija vadovausis pritraukdama klientus, kaip save pozicionuos rinkoje. Tada sukuriamas kuklus logotipas, kuris labiau primena užrašą, o ne prekės ženklą. Vėliau galima jį keisti, bet pasiliekama rizika, kad keitimo atveju reikės investuoti į rebrandingą – keisis visa reklaminė medžiaga, iškabos, vidiniai dokumentai ir t.t. Nieko baisaus, logotipus perdarinėjo tokios pasaulinės kompanijos, kaip Apple, Microsoft, Coca-cola ir t.t.
Pats logotipas kuriamas keliomis versijomis. Paprastai, sukuriamas juodai baltas, kartais net baltai juodas, kad būtų galima logotipo formą padaryti bespalve. Kartais logotipas turi tik grafinį užrašą be pavadinimo, kartais yra horizontalioji ir vertikalioji logotipo versija. Viskas priklauso nuo jo panaudojimo vietų.
Kaip matote, nė vienas interneto grafikos kūrimo įrankis to pasiūlyti negali. Tai profesionalų darbas, o ne mėgėjų, nelabai turinčių nei patirties, nei esminių žinių.