Daugelis mūsų gyvename mieste, keliaujame retai, o su puse giminės vienu automobiliu važiuojame irgi toli gražu ne dažnai. Tad nieko keisto, jog galų gale ir Lietuvos vairuotojų žvilgsniai ėmė krypti į mažų automobilių pusę. Kadaise kaimuose ir jų ūkiuose buvę svarbūs universalais dabar mieste vis retesni. Niekam nebereikia pačiam vežioti plytų, malkų ar susodinti keturis vaikus. Reikia mažo, vikraus ir ekonomiško automobilio kelionei į darbą, tokio, kaip Toyota Aygo ir panašūs modeliai. Privalumų miesto gyventojui jie tikrai turi.
Pažvelkime į eilinio vilniečio kasdienybę. Ryte sėdate dažniausiai vienas į automobilį ir keliaujate į darbą. Vakare grįžtate. Savaitgaliais jau gal ir kokį draugą įsisodinate. Maždaug kartą per du metus jums prireikia erdvios automobilio bagažinės ir net nulenktų galinių sėdynių, kad galėtume pervežti kokią spintelę ar šaldytuvą.
Ar vien dėl to jums atrodo logiška turėti didelį ir erdvų automobilį? Ar tokioje neturės Toyota Aygo kur kas daugiau privalumų? Jis ir pigesnis už didesnius modelius, ir ekonomiškesnis, jo ir detalės prireikus pigesnės, ir mieste vikresnis. Apie kuro sąnaudas turbūt nereikia nė ir sakyti – vairuojant protingai galima tilpti ir į penkis litrus benzino šimtui kilometrų. Tai yra toks automobilio modelis, kurio turėtų pakakti daugeliui miesto gyventojui. Būtent tiems, kurie po vieną ar po du važinėji į darbus ir labai retai panaudoja galines automobilio dureles.
Puikus pavyzdys yra vakarų Europos miestai. Čia net tokie Lietuvoje atrodytų mažyliai kaip Toyota Yaris atrodo kaip normalus, erdvus automobilis. Italai ir prancūzai turi nemažai vietinių gamintojų tikrai mažų automobilių modelių, kurių jų gatvėse ir vyrauja. Čia kur kas populiaresnis ir minėtas Toyota Aygo nei Lietuvoje. Tiesa, gal dažniau galima pamatyto Aygo beveik tikrą brolį, pagaminta jau su Citroen prekės ženklu. Tačiau esmė ta pati – vakariečiai greit suprato, jog mažas automobilis yra kur kas patogiau. O norint kartais važiuoti didesnei kompanijai ar pervežti baldus kur kas labiau apsimoka išsinuomoti automobilį ar išsikviesti taksi.
Vis tik ir Lietuvoje jau užtikrintai galima pasakyti, jog mažų automobilių dalis miestuose tikrai daugėja. Prieš dešimt ar penkiolika metų didelė dalis automobilių dar buvo dideli, erdvės, su galimybe pusę savo turto jame sutalpinti. Dabar ženkliai padidėjo mažųjų automobilių, tokių kaip Yaris ar Aygo dalis. Kur kas daugiau ir vidutinių hečbekų bei sedanų. O štai seniau įprasti universalais jau tampa maža eismo dalimi. Tai natūralu ir suprantama – kartu su gyvenimo būdo pokyčiais, turi keistis ir mūsų automobiliai.