Ar geras SEO priklauso tik nuo turinio sėkmės?

SEO paslaugos

„Turinys yra karalius“ stereotipas paskatino kitų stereotipų atsiradimą. Vienas iš jų yra tas, kad pakanka gerai paruošto turinio ir puslapis taps iš karto gerai randamas ir lankomas. Ar tai tiesa? Kalbamės su SEO specialistais ir tekstų kūrėjais apie šį stereotipą.

Marius K., patyręs tekstų kūrėjas, Rasytojas.lt vadovas:

Pasaulinės tendencijos yra gana įdomios. Tekstų kūrėjus dabar norima atskirti į dvi grupes: „copywriter“ ir „contentwriter“. Tai reiškia, kad vieni rašo pardavimų tekstus, kiti – kuria turinį internetui ir žiniasklaidai. Šis diferencijavimas parodo, ką iš tikrųjų užsakovai mano apie turinį – tik tam tikros kvalifikacijos žmonės gali jį parašyti. Paieškos sistemoms optimizuoti turi būti tiek pardavimų, tiek reprezentaciniai ar informaciniai tekstai. O tai padaryti nėra itin lengva, kai rinkoje sklando tam tikri stereotipai ir net mitai. Vienas tokių – tekste reikia panaudoti 10 skirtingų raktinių žodžių. Kuo tekstas mažesnis, tuo laužytesnis jis atrodo, kai dirbtinai įkomponuojami tie pageidaujami žodžiai. Kartais jis net yra neįskaitomas.

Mūsų patirtis rodo, kad geri ar prasti tekstai nėra vienintelė priežastis, dėl kurios puslapis yra randamas, ar nerandamas. Daug pavojingų kliūčių slypi kode. Jei tai vieno puslapio svetainė, gali rašyti teksto kiek tik nori – ji dėl savo struktūros turi labai mažai šansų iškilti į pirmas pozicijas. Kitas momentas – labai daug spec. efektų ant iliustracijų, meniu, teksto slinkimo žemyn. Kad ir koks bus geras tekstas, jei javascript sustabdys puslapio krovimąsi, jo vartotojas tiesiog nepaskaitys iki galo.

Mes rašome tekstus pagal reikalavimus, kuriuos nustatė Google. Jei programuotojai, sukūrę tą puslapį reikalavimų nesilaikė, geras tekstas tiesiog nepakeis nieko.

Be to esame matę daugybę puslapių, esančių pirmose pozicijose su itin mažai teksto. Ti akivaizdu, kad SEO yra daugybės elementų rinkinys, o tekstas – tik vienas jų, bet ne pagrindinis…

Mantas A, SEO specialistas, Taurusmedia.lt vadovas:

Optimizuodami savo klientų puslapius pastebėjome, kad turiniui skiriama šiek tiek per mažai dėmesio. Tiksliau tam tikriems tekstų elementams, kuriems nereikalingas net samdytas rašytojas. Ne paslaptis, kad SEO optimizacijai svarbūs keli dalykai, susiję su tekstais:

  1. Meta title ir metadescription. Meta Title yra puslapio apibūdinimas, jo tikrasis pavadinimas, tad Google į jį žiūri rimtai. Ar šiame tekste yra raktažodis? Jei taip, Google žino, apie ką bus tas puslapis.
  2. H1 – puslapio antraštė, pavadinimas. Taip išskiriamas tik pagrindinis tekstas, tad Google supranta, kad jis labai svarbus. Jei jame yra toks pats raktažodis, kaip ir Meta Title, Google tikrai supranta, apie ką bus puslapis
  3. Nuorodos ir šaltinių naudojimas. Kiekviena aktyvi nuoroda tekste yra rekomendacija pasidomėti daugiau, ar pasižiūrėti alternatyvas, pasirinkti idėjų. Taigi, svarbu ant kokio žodžio dedama nuoroda . Kiekis labai nesvarbus.
  4. Raktiniai žodžiai tekste. Realiai jų pakanka dar vieno. Jis turi būti teksto pradžioje. Tada Google supranta, kad jis yra gana svarbus. Daug raktinių žodžių nereikia – Google mokosi išsiversti tekstus, tad supranta jų prasmę, o ne tik sausai skaičiuoja žodžių statistiką.
  5. Teksto kiekis nėra itin svarbus. Gali pakakti ir 3-5 sakinių, o kartais ir 300-500 žodžių būna per mažai. Svarbu, kad vartotojui būti naudingas ir įdomus.

Tekstus tvarkyti galima nuolatos. Nepatartina tik rankų kišti prie metatitle, nes jų pakeitimas gali lemti kainuoti pasiektas pozicijas jau kitą dieną. Tekstai – labai svarbūs SEO organizacijai, bet vien jų geriems rezultatams tikrai nepakanka – yra ir kiti faktoriai, kuriuos taip pat SEO specialistai įvertina ir atitinkamai tvarko.

About rasytojas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *